2015-09-07 10:37

Smarta butiker kör omni-kanal

Konsumenternas köpvanor förändras hela tiden och e-handelns påverkan av försäljningen i butik har länge orsakat huvudbry hos butiksägare. Nu vänder trenden från showrooming till webrooming och det gäller att du som handlare erbjuder en sammanhängande köp- och varumärkesupplevelse oavsett vilken kanal kunderna väljer.

Konkurrensen från e-handeln har lett till att fler och fler fysiska butiker idag även syns online. För att skapa en sömlös upplevelse för kunderna krävs sömlösa system.

Hogia Smart är ett molnbaserat affärssystem som möjliggör för handlare att sköta butikens kassa, fakturering och bokföring från vilken enhet eller dator som helst. Nu integreras Hogia Smart i Starwebs nya webbutik Smart Handel, vilket innebär att företag kan använda samma system för sin försäljning både i e-handelskanaler och fysiska butiker.
Foto: Starweb

För kunden betyder omnikanal-handel en bättre kundupplevelse vare sig de besöker din fysiska butik eller på nätet. ”Se e-handeln som ett skyltfönster med fokus på att ge en bättre kundupplevelse i butik förutom personlig service, t.ex. upphämtning av e-handels-beställningar eller rabatter direkt i telefonen” tipsar Linda Ahnfeldt, marknadsstrateg på Starweb.

Med en integrerad lösning kan du som handlare hantera order, kundregister, produkter och priser för alla dina försäljningskanaler i samma system vilket ger en betydande tidsbesparing då dubbelarbetet försvinner och risken för felinmatning minimeras. Med Hogia Smart sker även bokföringen av samtliga försäljningstransaktioner automatiskt i samma system.

Lanseringen av Smart Handel sker i oktober men du kan anmäla dig som pilotkund redan nu. Läs mer om Hogia Smarts butikskassa och webbkopplingar.

Detta inlägg är publicerat i samarbete med Hogia Small Office.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...